leverans Policy

1. Introduktion

1.1 I denna policy anger vi detaljer om leveransmetoder, perioder och avgifter som gäller för beställningar av våra produkter gjorda via vår webbplats.

Warehouse Destination Leveranstid & Kostnad
EU Warehouse Belgien, Bulgarien, Kroatien, Republiken Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Tyskland , Slovenien, Spanien och Sverige 4-10 dagar
Gratis frakt
UK Warehouse England, Skottland, Wales och Nordirland. 4-10 dagar +8% fraktavgift
USA-lager Alla stater och städer på fastlandet 4-10 dagar
Gratis frakt
Australien och Sydostasien Alla länder och städer 4-10 dagar
Gratis frakt
* Spåra din beställning på www.17track.net med den mottagna spårningskoden.

1.2 Denna policy ska inte skapa juridiskt verkställbara rättigheter och skyldigheter; snarare anges vår vanliga praxis i förhållande till leverans av produkter i denna policy.

2. Fri leverans

2.1 Vi erbjuder gratis standard- eller expressleverans till alla EU-adresser på fastlandet, alla adresser i USA och Kanada på alla beställningar. Sedan Brexit debiteras leveranser till Storbritannien ytterligare leveransavgifter.

2.2 Alla andra beställningar kommer att vara föremål för leveransavgifter enligt beskrivning i avsnitt 5.

3. Geografiska begränsningar

3.1 Vi kommer vanligtvis att kunna leverera till följande länder och territorier: Storbritannien, Europeiska unionen, USA, Kanada, Ryssland. Förutom öländerna.

3.2 Vi kan från tid till annan komma överens om att leverera produkter till andra länder och territorier.

4. Leveranssätt och perioder

4.1 De metoder som vi använder för att leverera våra produkter, och de tidsperioder inom vilka leverans vanligtvis är slutförd, är följande:

(a) om din leveransadress är på Storbritanniens fastland, kommer du att kunna välja eller endast använda vår förvalda leveransmetod, och den typiska leveransperioden för produkter med denna metod är 5-10 arbetsdagar, om inte annat tydligt anges ;

(b) om din leveransadress är på EU:s fastland kommer du att kunna välja eller endast använda vår förvalda leveransmetod, och den typiska leveransperioden för produkter med denna metod är 5-10 arbetsdagar, om inte annat tydligt anges ;

(c) om din leveransadress är på USA:s fastland kommer du att kunna välja eller endast använda vår förvalda leveransmetod, och den typiska leveransperioden för produkter med denna metod är 5-10 arbetsdagar, om det inte är tydligt angett annat;

(d) om din leveransadress är på det australiensiska fastlandet, kommer du att kunna välja eller endast använda vår förvalda leveransmetod, och den typiska perioden för leverans av produkter med denna metod är 5-10 arbetsdagar, om inte annat tydligt anges;

(e) om din leveransadress är på det ryska fastlandet, kommer du att kunna välja eller endast använda vår förvalda leveransmetod, och den typiska leveransperioden för produkter med denna metod är 10-20 arbetsdagar, om inte annat tydligt anges.

4.2 Om du gör din beställning senast kl. 1 GMT/BST på en arbetsdag, löper dessa tidsperioder från affärsslutet den dagen; om du gör din beställning efter kl. 1 GMT/BST på en arbetsdag, eller på en icke-arbetsdag, löper dessa tidsperioder från affärsstängning nästa arbetsdag.

4.3 Leveransperioderna som anges i detta avsnitt 4 är endast vägledande, och även om vi kommer att göra allt för att säkerställa att du får din leverans i god tid, garanterar vi inte leverans före slutet av den angivna perioden.

4.4 Vi kan utföra bedrägerikontroller innan vi skickar produkten, och dessa kontroller kan försena din leverans. Om leveransen sannolikt kommer att försenas till följd av bedrägerikontroller kommer vi att meddela dig.

5. Leveranskostnader

5.1 Leveransavgifter ingår i varje pris på vår webbplats på grund av vår fri fraktpolicy. Fri frakt gäller för alla beställningar, oavsett pris, utan möjlighet till extra eller oväntade kostnader som belastar köparen. Sedan Brexit debiteras leveranser till Storbritannien ytterligare leveransavgifter.

5.2 Våra leveranskostnader är följande:

(a) för standardleveransmetoden kommer leveransavgifterna att vara 0,00 €;

(b) med avseende på expressleveranssätt kommer leveransavgifterna att vara 0,00 €.

6. Leveransspårning

6.1 Leveransspårning är tillgänglig för alla beställningar av våra produkter.

6.2 För att spåra din leverans anger du ditt beställningsnummer (som finns i din beställningsbekräftelse via e-post) på vår leveranstjänstleverantörs webbplats här: https://www.17track.net/.

7. Kvitto och underskrift

7.1 Alla leveranser måste tas emot personligen på leveransadressen och en signatur måste tillhandahållas.

7.2 Vår leveranstjänstleverantör kommer att meddela dig innan du försöker göra en leverans som kräver underskrift.

8. Ytterligare leveranser

8.1 Om ett första leveransförsök misslyckas, kommer vår leveranstjänstleverantör att göra minst ett försök till att leverera produkterna i din beställning.

9. Samling

9.1 Om dina produkter förblir olevererade trots att vår leveranstjänstleverantör gör minst 1 försök till att leverera dem, kommer leveranstjänstleverantören att lämna ett kort på din adress, med instruktioner om hur du kan hämta dina produkter, inklusive en tidsgräns för hämtning.

10. Leveransproblem

10.1 Om du upplever några problem med en leverans, vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna som vi publicerar på vår webbplats eller på annat sätt meddela dig.

10.2 Om vår leveranstjänstleverantör inte kan leverera dina produkter, och ett sådant fel är ditt fel, och du inte hämtar dina produkter från vår leveranstjänstleverantör inom den relevanta tidsgränsen, kan vi komma överens om att ordna omleverans av produkterna ; vi förbehåller oss dock rätten att debitera dig för de faktiska kostnaderna för återleverans (även när den första leveransen var kostnadsfri).

10.3 En vägledande lista över de situationer där en underlåtenhet att leverera kommer att vara ditt fel finns nedan:

(a) du har angett fel eller saknad adress/telefonnummer för leverans;

(b) det finns ett fel i den angivna leveransadressen;

(c) adressen för leverans är inte rimligt tillgänglig;

(d) Adressen för leverans kan inte nås på ett säkert sätt.

(e) om personligt kvitto inte krävs, finns det inget enkelt och säkert sätt att lämna produkterna på adressen för leverans och det finns ingen tillgänglig person som kan ta emot leverans; eller

(f) om personligt kvitto krävs finns det ingen tillgänglig person på adressen för leverans för att acceptera leverans och tillhandahålla en signatur.

fel: Innehållet är skyddat!
JANOBIKE® officiell e-skoterbutik • Elektriska skotrar och cyklar
Logotyp
Jämför artiklar
  • totalt (0)
Jämför
0
Varukorg